Небайдужим батькам


Що таке готовність до школи?

"Чи готова дитина до школи?" тест для батьків

Інформація для батьків майбутніх першокласників

Розвиток мислення дошкільника

Графічні диктанти, чим вони корисні:                         
Завдяки графічним диктантам у дитини розвивається увага, пам`ять, просторове мислення, уява, вміння діяти за інструкцією. Малюк вчиться рахувати, орієнтуватися на аркуші паперу, доводити справу до кінця. 
Графічні диктанти для дошкільнят сприяють формуванню орфографічної пильності, подоланню непосидючості, неуважності дитини. Захоплюючись малюванням по клітинках, майбутній першокласник сам не помічає, як його увага стає довільною, думки - логічними, як формується інтерес до виконання завдань у зошиті. Бесіди з дитиною про зображений предмет, тварину, людину розширюють кругозір малюка, сприяють мовному розвитку майбутнього учня.



Що ж таке психологічна готовність до школи?        -Актуальна інформація-
Психологічну готовність до школи в найзагальнішому вигляді можна визначити як комплекс психічних якостей, необхідних дитині для успішного початку навчання в школі; вона включає декілька компонентів:
1) мотиваційна готовність (позитивне відношення до школи і вчення);
2) вольова готовність (досить високий рівень розвитку довільності поведінки);
3) інтелектуальна, або розумова, готовність (наявність певних умінь, навичок, рівня розвитку пізнавальних процесів);
4) соціальна, або моральна, готовність (сформованість тих якостей, які забезпечують встановлення взаємин з дорослими і однолітками, входження в життя класу, виконання спільної діяльності і т. п.). Дуже важливо, щоб під час вступу до школи в дитини було сформовані: 

- сприйняття дитиною шкільного навчання як сходинки до дорослості. 
- наявність у дитини виражених пізнавальних інтересів, 
- уміння певною мірою "володіти собою".

Психологами доведено, що в дітей, не готових до систематичного навчання , важче і триваліше проходить період адаптації, пристосування до школи; в них частіше проявляються різноманітні труднощі в навчанні; серед них значно більше невстигаючих, і не тільки в першому класі.

На що слід звернути увагу готуючи дитину до школи?
  До уваги батьків!

Психологи виділяють декілька основних ліній, за якими необхідно здійснювати підготовку дітей до школи.

По-перше, це загальний психічний розвиток. На той час, коли дитина стане школярем, її загальний психічний розвиток повинен досягти певного рівня. Йдеться, в першу чергу, про розвиток пам'яті, уваги та — особливо — інтелекту. Мається на увазі як запас знань і уявлень, що існує, так і  розвиток вміння бачити зв'язки та закономірності,  бажання зрозуміти що до чого.
По-друге, це виховання вміння довільно володіти собою. У дитини дошкільного віку яскравими є сприйняття та увага, що легко переводиться з одного на інше, і непогана пам'ять, але довільно володіти ними вона ще як слід не вміє. Вона може надовго та в деталях запам'ятати якусь подію або розмову дорослих (яка, можливо, не призначалася для її вух), якщо вони чимось привернули її увагу, але зосередитися більш-менш тривалий час на тому, що не викликає в неї безпосереднього інтересу, дитині складно. А тим часом це вміння необхідно виробити до моменту вступу до школи. Так само як і вміння ширшого плану — робити не тільки те, що хочеться, але й те, що необхідно. Уміння керувати своєю поведінкою забезпечить дитині можливість витримувати шкільний режим, організовуватися на уроці.
По-третє, це формування навичок спілкування з дорослими й однолітками. Навчальна діяльність за своєю сутністю — діяльність колективна. Учні повинні вчитися ділового й неформального спілкування одне з одним. Для маленького учня усе це є складним — починаючи від простого вміння слухати відповідь однокласника й закінчуючи оцінюванням результатів його діяльності. Таке спілкування не може виникнути без певної бази: дітей необхідно вчити слухати не перебиваючи, уміти вибачатися та вибачати самим, співчувати, домовлятися, зважати на думку іншого, а також сприймати позицію вчителя, його професійну роль. У цьому разі дорослий стає незаперечним авторитетом, зразком для наслідування: його вимоги виконують, на його зауваження не ображаються, навпаки, намагаються виправити помилки. Діти, які готові в цьому плані до шкільного навчання, розуміють умовність навчального спілкування.
По-четверте, готовність до школи передбачає також певне ставлення до себе. Продуктивна навчальна діяльність припускає адекватне, об'єктивне ставлення дитини до своїх здібностей, результатів роботи, поведінки.
І по-п'яте, за умови психологічної готовності до школи домінує пізнавальний інтерес, у дитини сформоване правильне уявлення про школу, позитивне ставлення до шкільних занять, правил поведінки в групі дітей і з дорослими.



Комментариев нет:

Отправить комментарий